انسولین استنشاقی Afrezza

شرکت MannKindاعلام کرد که انسولین استنشاقی Afrezzaساخت این شرکت مراحل انتهایی مطالعات خود را با موفقیت طی کرده است و آنها برای گرفتن  تایید از سازمان غذا وداروی آمریکا اقدامات بعدی را انجام خواهند داد.

نتایج تحقیق بر روی این دارو نشان داده است که هموگلوبین A1Cافراد مبتلا به دیابت  نوع 2 که از انسولین استنشاقی Afrezzaهمراه با داروی متفورمین استفاده می کردند کاهش بهتری نسبت به  بیمارانی که فقط از داروهای خوراکی استفاده می کردند، نشان می دهد.

 محققین همچنین نشان دادند که انسولین استنشاقی Afrezzaدرمقایسه با سایر انسولین هایی که برای درمان دیابت نوع 1 استفاده می شود مقدار قند خون را بیشتر کاهش می دهد.

انسولین Afrezzaیک پودر انسولین سریع الاثر است که در یک کارتریج یک بار مصرف  بسته بندی شده و از طریق یک استنشاق کننده که Dreamboatنام دارد توسط بیمار استنشاق می شود.

 شرکت MannKindدرمارچ سال 2009 این دارو را برای تایید به FDAمعرفی  کرد و سازمان غذا و داروی آمریکا در اوایل سال 2011 از این شرکت خواست که مطالعات  کلینیکی بیشتری را بروی این دارو انجام دهد و آنرا با انسولین استنشاقی Medtoneکه در  مطالعات پیشین  استفاده شده بود ، مقایسه کند.

شرکت MannKindروز چهارشنبه  اعلام کرد که تغییرات عملکرد ریه در گروه استفاده کننده از Dreamboat با تغییراتی که بر اثر استفاده از  Medtoneدر بیماران دیگر مشاهده شده بود  تفاوتی ندارد. کمپانی MannKindقصد دارد نتایج این تحقیقات را برای  دریافت تاییدیه به FDAارائه دهد.

 تا بحال چندین کمپانی بروی ساخت انسولین استنشاقی فعالیت کرده اند اما در ارائه یک محصول تجاری به بازار ناموفق بودند .

در سال 2007، شرکت pfizerتولید انسولین استنشاقی Exuberaرا بعد از عدم استقبال از آن در بازار متوقف کرد. در سال 2008 شرکت  Eli lillyو شرکا برنامه ی تولید انسولین استنشاقی را با استناد به عدم قطعیت درنظارت بر تولید ومصرف  این دارو متوقف کرد.

با توجه به افزایش تقاضا برای داروهای درمان دیابت به دلیل افزایش شیوع این بیماری  و چاقی که علت افزایش انفجاری ابتلا به دیابت است، تولید انواع جدیدی  از داروهای کنترل کننده ی دیابت به یک تقاضای جهانی تبدیل شده است .

منبع : www.canadianbusiness.com